Το κείμενο που ακολουθεί αφισοκολλήθηκε χθες 24/9 στο κέντρο της Κέρκυρας και αποτελεί καταγγελία για τον Γιωργή Μ, άτομο ευρέως γνωστό στην πόλη της Κέρκυρας, ότι είναι κατ’ εξακολούθηση κακοποιητής, έχει ασκήσει ψυχολογική και σωματική βία και έχει λειτουργήσει σεξουαλικώς παραβιαστικά. Η δράση του συνεχίζεται μέχρι και σήμερα και έχει επεκταθεί και σε άλλες κοπέλες, οι οποίες δεν θα αναφερθούν διότι έχει δημιουργηθεί ήδη ο φόβος έκφρασης οποιουδήποτε παραπόνου ως προς το πρόσωπο του.
Όλα αυτά μας έγιναν γνωστά γιατί τα κορίτσια που υπέστησαν την χειραγώγηση του βρήκαν το θάρρος να σπάσουνε την σιωπή τους και να κινηθούνε με σκοπό την προστασία των επόμενων συντρόφων του.
- Καταγγελίες Κοριτσιών
Σ. 4 χρόνια σχέσης
Ε. 2 χρόνια σχέσης
- Μοτίβο χειραγώγησης
1.Σταδιακή αλλά συστηματική αποστασιοποίηση από φίλους και οικογενειακό περιβάλλον. Αιτιολόγηση για αυτό ήταν ότι είναι τοξικοί,τις επηρεάζουν αρνητικά, έχουν σκοπό να τις εκμεταλλευτούν σεξουαλικά (αυτό αναφέρεται σε φιλικές σχεσεις του άλλου φύλου).
2. Επανειλημμένες προσπάθειες χειραγώγησης και αμφισβήτησης της αντιληπτικής ικανότητας των κοριτσιών σχετικά με την πραγματικότητα της μνήμης,της λογικής,της σκέψης και της ψυχικής τους υγείας.Τα θύματα έχασαν την εμπιστοσύνη της ίδιας τους της κρίσης με αποτέλεσμα να δέχονται την ερμηνεία της πραγματικότητας που τους επέβαλλε ο Γιωργής Μ.,ότι δηλαδή είναι ανήμπορες (ειδικά ούσες γυναίκες) και ότι πάσχουν από διαταραχές άγχους/κατάθλιψης. Μάλιστα έκανε και διαγνώσεις χρησιμοποιώντας την ιδιότητα του ως σπουδαστής ψυχολογίας και δεν δίστασε να προχωρήσει μέχρι και στην χορήγηση αντικαταθλιπτικών/αγχολυτικών που προμηθευόταν από τον στενό του κύκλο πείθοντας τα θύματα ότι τα χρειαζόντουσαν για την αρμονία της σχέσης τους. Η κατάσταση κλιμακώθηκε με την αποστασιοποίηση απ’ τον δικό τους ψυχολόγο και την ματαίωση οποιασδήποτε προσπάθειας επαναφοράς/αυτοβελτίωσης που θα μπορούσαν να οδηγήσουν τα θύματα στην απομάκρυνση απ’ τον ίδιο. Όλη αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται με την αυτοπαρουσίαση του ως σωτήρα, ως τον μοναδικό άνθρώπο που πραγματικά νοιάζεται για αυτές και στον οποίο μπορούν να απευθυνθούν για τα πάντα.
3. Εξουθενωτικές πολύωρες συζητήσεις σε συνδυασμό με λεκτική και σωματική βία και πιο συγκεκριμένα με υβριστικές προσβολές με σκοπό να φτάσει ο συνομιλητής σε ανεξέλεγκτη σύγχυση και να αποδεχτεί τα λεγόμενά του Γιωργή Μ., με την ελπίδα να σταματήσει η επίθεση που δεχόντουσαν. Ηχογράφηση κλήσεων συνομιλητή όσο βρισκόταν εκτός εαυτού και χρήση υλικού σε ανύποπτο χρόνο με σκοπό την πλύση εγκεφάλου του κακοποιημένου ατόμου ώστε να πιστέψει ότι αυτό ευθύνεται για οτιδήποτε συμβαίνει στη σχέση και ότι οι βίαιες αντιδράσεις και η σωματική βία που ασκούσε ο Γιωργής Μ. είναι αποκλειστικά το αντίκτυπο των πράξεών και των λεγόμενων των κοριτσιών. Ψυχολογικος πόλεμος,εκφοβισμός και φίμωση. Συχνά έως πάντα οι συζητήσεις αυτές κατέληγαν σε σωματική βία απ’ την πλευρά του Γιωργή Μ., ειδικά όταν τα θύματα αντιστεκόταν στις χυδαίες προσβολές του ενώ βρισκόταν ήδη σε σύγχυση απ’ τον διαπληκτισμό.
4. Απομόνωση θυμάτων.
Εφόσον είχαν δημιουργηθεί παράπονα και ανησυχίες απ’ τα γειτονικά σπίτια, όπου είχε δοθεί και ένταλμα παρουσίασης σε αστυνομικό τμήμα, το οποίο αγνοήθηκε και αφορούσε θορύβους ρίψης αντικειμένων και διαπληκτισμών όπου ακουγόταν κυρίως ανδρική φωνή που χρησιμοποιούσε υβριστικό λεξιλόγιο κατά τα λεγόμενά. Κατά συνέπεια ο Γιωργής Μ. ακολούθησε άλλες τακτικές και απομόνωνε τα θύματα του σε σπίτια του οικογενειακού του κύκλου εκτός της πόλης της Κέρκυρας. Τα θύματα ήταν πλήρως εξαρτημένα απ τον ίδιο καθώς δεν είχαν μεταφορικό μέσο και έτσι ήταν αναγκασμένα να δέχονται τις συμπεριφορές του. Μια ακόμη τακτική που ακολουθούσε με τα νέα δεδομενα ήταν να ακινητοποιεί τα θύματα του με σκοπό να τις φιμώσει και να μην ακούγονται.
- Συμπεριφορές που καταγγέλονται από τα κακοποιημένα κορίτσια
Σωματική ακινητοποίηση του θύματος.
Γρονθοκόπηση/ξυλοδαρμό.
Ρίψη αντικειμένων.
Καθημερινός ευτελισμός αξιοπρέπειας με υβριστικές προσβολές και φωνές με σκοπό την πλήρη απαξίωση της προσωπικότητας των θυμάτων.
Σκόπιμη και συστηματική παραβίαση των προσωπικών ορίων των θυμάτων όταν δεν ήθελαν να βρεθούν μαζί του. Επιμονή είτε με γραπτά επιθετικά μηνύματα είτε σε άμεση χωρίς συγκατάθεση επαφή μαζί τους ακόμα και αν βρισκόταν στον χώρο εργασίας τους.
Απειλές για πρόκληση σωματικής κακοποίησης.
Βίαια ξεσπάσματα μετά από κατανάλωση μεγάλης ποσοτήτων αλκοόλ.
Σεξουαλική κακοποίηση/πίεση για πράξεις χωρίς συγκατάθεση.
Σεξουαλικος εξευτελισμός και δημιουργία ενόχων στα θύματα για το γεγονός ότι δεν μπορούσαν να έρθουν σε οργασμό μαζί του και πίεση πάνω στο ζήτημα. Σεξουαλικός εκβιασμός των θυμάτων με σκοπό την πραγματοποίηση σεξουαλικών πράξεων που υποτίθεται όλες οι πρώην σχέσεις του πραγματοποιούσαν.
Πρόκληση αυτοκτονικών τάσεων στα θύματα λόγω της εκτεταμένης σωματικής και ψυχολογικής κακοποίησης.
Συγχρόνως με την άνοδο του κινήματος #metoo παρατηρήθηκε ύποπτα έντονη υποστηρικτική δράση του Γιωργή Μ. στα social media πάνω σε θέματα φεμινισμού και τις γενικότερες δράσεις του κινήματος. Δημιουργήθηκαν λογαριασμοί που ασχολήθηκαν επί τούτου με την προπαγάνδα της εικόνας του ως υποστηρικτής γυναικών και θεσπιστής των γυναικείων δικαιωμάτων. Παράλληλα έγινε προσπάθεια προσέγγισης της Σ. με σκοπό την εξιλέωση και συγχώρεση των πράξεων του, όπου όμως δεν έδειξε καμία ειλικρινής μεταμέλεια αλλά χειριστικά και πάλι θέλησε να την επαναφέρει σε επαφή μαζί του για να δημιουργήσει μια διαφορετική εικόνα της σχέσης τους από αυτήν που φοβόταν πλέον ότι έχει. Πιστεύοντας ότι θα μιλήσει στους ανθρώπους του στενού της κύκλου ήρθε σε επαφή μαζί τους και συκοφαντικά ανέλυε συμβάντα από την σχέση του με την Σ. και την Ε. με σκοπό να δημιουργήσει διαφορετική εικόνα τους αλλά και μια διαφορετική περσόνα του εαυτού του αναμιγνύοντας τις πληροφορίες που μετέδιδε με άλλοτε καλλωπιστικά σχόλια και έντονες εκφράσεις θαυμασμού και αγάπης ως προς την Σ. Και άλλοτε ταπεινωτικά και κατηγορητικά σχόλια αναλόγως τον άνθρωπο στον οποίο απευθυνόταν και τι συνέφερε στην κάθε περίπτωση.
- Κοινωνικό κάλεσμα ευαισθητοποίησης
Πρόθεση αυτής της δημοσιοποίησης δεν είναι η αρχή ενός διαλόγου με τον κακοποιητή ούτε ο κατονομασμός του, ο Γ είναι μια αφορμή να ανοίξει μια πόρτα σε ανθρώπους που έχουν κακοποιηθεί, ή υπόκειντο ακόμα σε κακοποίηση, να μιλήσουν ανοιχτά σε όποιο μέσο επιλέξουν οποιαδήποτε στιγμή το επιλέξουν. Μεγαλώσαμε και μεγαλώνουν νέες γενιές σε μια κοινωνία φίμωσης και ταμπού στο θέμα της οικογενειακής βίας και της γυναικείας κακοποίησης. Τα πατριαρχικά μας κατάλοιπα, που δυστυχώς κρατούν γερά, ανεξαρτήτως φύλου, αποτρέπουν την εξέλιξη μας σαν είδος και δημιουργούνε έδαφος για μη αναστρέψιμες συμπεριφορές/καταστάσεις και την συγκάληψη/δικαιολόγηση αυτών. Μπαίνουμε σε διαδικασία ανακριτή και αποθαρρύνουμε την έκφραση τους νομίζοντας ότι σκεπτόμενοι εκ του ασφαλούς μπορούμε έστω και λίγο να συμμεριστούμε έναν άνθρωπο που υπέστη χειραγώγηση/κακοποίηση/παρενόχληση και ότι η δικιά μας αντιμετώπιση θα ήταν καλύτερη. Ήρθε η ώρα να μορφωθούμε πάνω σε ζητήματα που θεωρούμε ότι δεν μας αφορούν γιατί θεωρούμε ότι δεν μας επηρεάζουν άμεσα, γιατί μας επηρεάζουν με ποικίλους τρόπους. Εθελοτυφλούμε είτε από φόβο είτε από άγνοια κινδύνου να αναγνωρίσουμε σημάδια που θα μπορούσαν να προλάβουν την κακοποιητική πράξη. Συγχρόνως με την άνοδο του κινήματος #metoo παρατηρήθηκε ύποπτα έντονη υποστηρικτική
Ως κατάληψη Αντινομία θεωρούμε σημαντικό να καταδείξουμε και εμείς ορισμένα σημεία καθώς τέτοια άτομα δεν υπάρχουν μόνο στον ”έξω κόσμο”, αλλά είναι πιθανό να συμμετέχουν σε διαδικασίες μας και να ερχόμαστε σε καθημερινή επαφή μαζί τους.
Κάτι αντίστοιχο ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Το εν λόγο άτομο πρόσφατα συμμετείχε ενεργά , για μια μικρή περίοδο, σε συνελεύσεις και δράσεις της κατάληψης.
Εντός αυτού του διαστήματος που ήρθαμε σε άμεση επαφή μαζί του, έγιναν αντιληπτές (από ένα μέρος της συλλογικότητας) προβληματικές συμπεριφορές που έρχονται σε αντίθεση με τους όρους που θέλουμε να διαμορφώνουμε τις ανθρώπινες σχέσεις μας και να λειτουργούμε τις διαδικασίες μας.
Οι συμπεριφορές αυτές κατέλαβαν χώρο εντός των συνελεύσεων λόγω της θετικής μας διάθεσης να δώσουμε χρόνο προσαρμογής σε ένα νέο άτομο που τις πλαισίωνε , ενώ ως μια κοινότητα και ως μία συνέλευση , θα έπρεπε στην διαδικασία ένταξης ενός ατόμου να εμπεριέχεται η γνωστοποίηση στο άτομο των θέσεων μας για το πως λειτουργεί μία οριζόντια διαδικασία και να καταλάβει το πως λειτουργούμε και ζούμε , αντί να κάνουμε τα στραβά μάτια για χάρη της “φιλίας” ή γιατί θεωρούμε κάποιο άτομο εν δυνάμει “σύντροφο”. Οφείλουμε να κρίνουμε και να κρινόμαστε κάθε μέρα για τις πράξεις μας ώστε να μπορούμε όντως να φτιάχνουμε αυτή την αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης.
Πρέπει οι χώροι μας να κάνουν ξεκάθαρους τους όρους τους και κανενός είδους επιβλητική / χειριστική συμπεριφορά δεν πρέπει να γίνεται ανεκτή, αντιθέτως, ανάμεσα μας θέλουμε άτομα που έχουν υποστεί τέτοιες συμπεριφορές και άτομα που παλεύουν για να εξαφανιστεί αυτή η κουλτούρα. Αυτό δεν γίνεται απλά δίνοντας χώρο σε οποιονδήποτε να προσαρμοστεί σε μία κατάσταση , αλλά δείχνοντας στο σύνολο γιατί είναι σημαντικό κανείς και καμία να μην είναι μόνος απέναντι σε συμπεριφορές και πράξεις που μπορεί να υποστεί . Όπως επίσης , οτι αυτά τα προβλήματα δεν είναι λιγότερο σοβαρά από άλλα ούτε ότι θα λυθούν σε κάποια “ονειρική” μετεπαναστατική περίοδο αλλά στο εδώ , στο τώρα και κάθε μέρα.
Καταγγέλουσες και κατάληψη Αντινομία
Σεπτέμβρης 21′